جستجوی پیشرفته
شرایط سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست
پرسش و پاسخ
عنوان:

سوال حقوقی

 
1403/04/09  

درصورتی که محکوم علیه ای که ادعا اعسار وی از پرداخت یکجای محکوم به ، پذیرفته شده و حکم به تقسیط بدهی وی شده است ولی...

درصورتی که محکوم علیه ای که ادعا اعسار وی از پرداخت یکجای محکوم به ، پذیرفته شده و حکم به تقسیط بدهی وی شده است ولی به دلیل عدم پرداخت اقساط تعیین شده در راستای اعمال ماده 18 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی حبس شده است مجددا دادخواست تعدیل اقساط تعیین شده را تقدیم نماید و مرجع قضایی صالح حکم به تعدیل اقساط و کاهش میزان آن دهد، اثر حکم تعدیل نسبت به اقساط معوقه و آزادی محکوم علیه چگونه است ؟

آیابه صرف صدور حکم مبنی بر تعدیل اقساط، محکوم علیه باید آزاد گردد و یا آزادی وی منوط به پرداخت اقساط معوق بر مبنای تعدیل شده می باشد و در کل آیا اثر صدور حکم مبنی بر تعدیل اقساط بدهی ناظر به آینده است و یا نسبت به گذشته نیز سرایت می کند؟

 

پاسخ: با عنایت به موضوع سؤال مطروحه ، تعدیل انجام شده مستندا ً به تبصره2ماده11قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب 1393تعدیل اقساط ناظر به کل قسط های معوقه است و زمانی محکوم علیه از حبس آزادمیشود که مبالغ مربوط به تعدیل اقساط را یکجا بر مبناء تعدیل جدید پرداخت نماید.

 

 
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/07/26 پنج شنبه
آب و هوا  
 
   
اوقات شرعی  

 
   

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.