جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
جزییات خبر
عنوان : امکان ملاقات الکترونیک خانواده زندانیان توسط دادگستری تهران فراهم‌ شد print
تاریخ نشر : 1400/03/09

 

معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران، طرح آزمایشی ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده آنان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را با موفقیت اجرا کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دادگستری تهران، این برنامه با هدف رفاه حال خانواده زندانیان از طریق دادگستری تهران در مرحله نخست به صورت آزمایشی جهت بررسی، امکان‌سنجی و رفع نواقص احتمالی از طریق سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در مرکز، غرب و جنوب تهران با زندان تهران بزرگ با موفقیت انجام شد.

فاز دوم این طرح، امکان برقراری ارتباط در تمامی زندان‌های سراسر کشور برای خانواده زندانیان را در آینده نزدیک فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران روز گذشته هشتم خرداد از اعطای مرخصی به بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر از زندانیان در سال گذشته خبر داد و افزود: حدود پنج هزار نفر با استفاده از تأسیسات حقوقی و امکاناتی که وجود داشت، از زندان آزاد شدند و این خدمت مهمی برای خانواده‌های زندانیان بود.

وی با اشاره به وجود هفت زندان در استان تهران اظهارداشت: وظیفه و تکلیف ایجاب می‌کند تا به موضوع زندان بیشتر توجه کنیم و تقریباً همه امکانات را معطوف کردیم که در این زمینه مصروف می‌شود؛ اما به جهت کثرت و تعدد زندانی‌ها باید برنامه‌های جدیدتری را در سال جاری داشته باشیم که این مورد نیز در دستور کار است. در سال ۹۹ با پایشی که هم در خصوص مرخصی و هم در خصوص عفو مشروط و تعیین تکلیف زندانیان صورت گرفت، نتایج خوبی حاصل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: همچنین به دادستان‌ها برای حضور قوی‌تر و جدی‌تر در زندان‌ها ماموریت داده‌ایم؛ اما در هر صورت علی رغم اینکه کارهای خوبی صورت گرفت، باید در این زمینه بیشتر تلاش و فعالیت کنیم تا بتوانیم برای کمک به زندانیان و خانواده‌های زندانیان از ظرفیت‌ها استفاده بهتری کنیم.

حشمتی با اشاره به برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک خاطرنشان کرد: ارتباط با زندان و مجموعه‌های مرتبط با دادگستری از طریق الکترونیک سبب شد تا تحول خوبی در این زمینه صورت گیرد که جای تقدیر دارد.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/10 جمعه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.