جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : معاون دادگستری تهران: تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان اجتناب ناپذیر است print
تاریخ نشر : 1400/03/10

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان گفت: تشکیل پرونده شخصیت متهم امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای اجرای مأموریت ششم سند تحول قضایی و تشکیل پرونده شخصیت متهم، نشستی میان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و مدیران منابع انسانی و امور فرهنگی و اجتماعی و نماینده بهزیستی استان تهران برگزار شد.

علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این نشست گفت: باتوجه به مأموریت ششم سند تحول قضایی و نظر به اهمیت شناخت ابعاد شخصیتی و وضعیت فردی متهمان و کاربرد اطلاعات شخصیتی آنان در فرایند رسیدگی قضایی و همچنین تأثیر آن بر اتخاذ تصمیمات قضایی، نظر به اینکه تشکیل پرونده شخصیت به دلایل مختلف از جمله کمبود مددکار اجتماعی تاکنون در واحد‌های قضایی دادگستری استان تهران به نحو شایسته عملیاتی نشده، بر همین مبنا بر عملیاتی شدن تشکیل پرونده شخصیت تاکید می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم و نظر به اجرای عدالت کیفری و فردی کردن مجازات ها، تشکیل پرونده شخصیت متهم امری اجتناب ناپذیر است و در همین راستا و با پیگیری صورت گرفته از واحد‌های قضایی استان تهران یکی از مهمترین موانع اجرای مطلوب این امر فقدان نیروی انسانی متخصص و مستقل با رشته‌های مرتبط تحصیلی است.

محمدرضا مرادی حق گو، سرپرست معاونت نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس اعلام نیاز دادسرای عمومی و انقلاب تهران، به تعداد کافی نیروی با تجربه و متخصص جهت تشکیل پرونده شخصیت متهم اختصاص داده خواهد شد.

نماینده بهزیستی استان تهران نیز در این جلسه از همکاری در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و قضات دادگستری استان تهران در خصوص تشکیل پرونده شخصیت خبر داد.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/30 پنج شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.