جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
جزییات خبر
عنوان : کتاب دیجیتال «سند تحول قضایی» منتشر شد print
تاریخ نشر : 1400/02/12

 

  نسخه ارتقا یافته کتاب دیجیتال «سند تحول قضایی» در گام دوم انقلاب منتشر شد.

 به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، این کتاب دیجیتال از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه (مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی) و به همت مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه نشر یافته و برای یکسان‌سازی محتوای منتشر شده از سند تحول قضائی در فضای مجازی و سایت‌های خبری تهیه شده است.

 سند تحول قضایی، معماری دستگاه قضایی را متناسب با اهداف گام دوم انقلاب اسلامی در سال‌های آتی و برای اجرای ماموریت‌های محوری قوه قضاییه به عنوان مجری عدالت حقوقی در کشور و مرجع رسیدگی به تظلمات عمومی بازنگری و ساماندهی کرده و با شناسایی ایرادها و مشکلات فرایندهای قضایی، نقشه راه مشخصی برای اصلاح امور و نظام قضایی کشور محسوب می شود.

این سند بر اساس برنامه‌ای آغاز شد که حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی قبل از تصدی سمت ریاست دستگاه قضا آن را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه و با موافقت و استقبال ایشان نسبت به مفاد این برنامه، تحولات وارد بخش اجرایی شد.

اکنون بر اساس تجربه‌های مدیریتی، اقتضائات اجرایی و مشاوره‌هایی که از متخصصان و کارشناسان داخل و خارج از بدنه دستگاه قضایی گرفته شد، این برنامه‌ تحولی ارتقا یافته و نسخه ویرایش شده‌ آن ششم دی ماه سال گذشته توسط رئیس دستگاه قضا و با عنوان  «سند تحول قضایی» ابلاغ شد.

رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمان و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی، اصلاح مجرمان و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص هفت ماموریت محوری قوه قضاییه و مبنای تدوین سند تحول قضایی است.

بیانات امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در باب قوه قضاییه، متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری با تأکید بر تحول در دستگاه قضا، نامه ابلاغ سند تحول از سوی رئیس قوه قضاییه، دیباچه و شرح فصول چهارگانه سند تحول قضایی، محتویات این کتاب را شکل می‌دهند.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/10 جمعه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.