جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
جزییات خبر
عنوان : استقرار وکلای تسخیری در محل دادسرای نوجوانان و اطفال print
تاریخ نشر : 1400/02/05

 سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران گفت: تسهیل دسترسی به وکیل تسخیری در دادسرای رسیدگی به جرایم نوجوانان و اطفال با تمهید دادسرای اطفال و موافقت دادستان تهران فراهم شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، المیرا نقی زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران اظهار کرد: در راستای حمایت از متهمان نوجوان، قوانین حمایتی متعددی از جمله حق برخوردار شدن از وکیل تسخیری موضوع مواد ۳۴۷ و خصوصاً ماده ۴۱۵ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ مطرح شده است و دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان را مکلف نموده در صورت عدم تعیین وکیل از سوی ولی یا سرپرست قانونی، نسبت به تعیین وکیل تسخیری برای اطفال و نوجوانان اقدام نمایند.

 وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از طولانی شدن فرایند تحقیقات مقدماتی و رعایت دادرسی عادلانه، بیان کرد: ضرورت ایجاب می‌کرد به جای مکاتبات متعدد در هر پرونده و درخواست وکیل از دادگستری و یا مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضائیه، روزانه به طور مستمر این وکلاء در محل دادسرا استقرار یابند که امر دفاع از متهمان نوجوان، بدون فوت وقت صورت گیرد.

 معاون دادستان ادامه داد: برای نیل به این هدف نسبت به برگزاری جلسه با ریاست مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضائیه اقدام و در نتیجه رایزنی‌های انجام شده توافق گردید به طور مستمر و روزانه، چند وکیل در محل دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان حضور یابند و دفاع از پرونده نوجوانان را به عهده بگیرند.

 وی افزود: در همین راستا برخی از وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز هم اقدام به همکاری مستمر و قبول وکالت نوجوانان به عنوان وکیل تسخیری نموده اند.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/09 پنج شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.