جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : آسیب های اجتماعی با به میدان آمدن نهادهای مردمی حل شده یا به حداقل ممکن خواهد رسید print
تاریخ نشر : 1398/11/28

رئیس قوه قضائیه در آِیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی و قوه قضائیه اظهار داشت در سایه نشستهای همفکری و هم اندیشی نخبگان با دستگاه قضائی و بهره مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیمگیری و تصمیمسازی و اجرا، بدون تردید قوه قضاییه قوی تر می شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه در آِیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی و قوه قضائیه اظهار داشت در سایه نشستهای همفکری و هم اندیشی نخبگان با دستگاه قضائی و بهره مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیمگیری و تصمیمسازی و اجرا، بدون تردید قوه قضاییه قوی تر می شود.

 آیت الله رئیسی افزود: قوه قضائیه باید به اضافه کردن ظرفیت نهادهای مردمی به ظرفیت خود لبخند بزند چرا که بدون نیاز به افزودن ساختار اداری و نیروی انسانی جدید، یک نیروی کارآمد و ارزشمند همراه و همکار قوه قضائیه شده و دستگاه قضائی از قوت چند برابر برخوردار میشود.

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه سندی متین و دقیق و مبتنی بر قانون است، اعلام کرد: ماه مبارک رمضان جلسه دیگری با فعالان نهادهای مردمی تشکیل خواهیم داد تا دستاوردها، اشکالات و میزان اجرایی شدن این سند مورد بررسی قرار گیرد.

 آیتالله رئیسی با بیان اینکه سند همکاری سازمانهای مردم نهاد با قوه قضائیه طی شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، اظهار داشت:  می توانستیم این جلسه را با حضور معاونین تشکیل دهیم اما اصرار بر این بود که جلسه با این ترکیب یعنی حضور همه ارکان قوه قضائیه تشکیل شود و این اولین جلسه در این سطح با بخشی خارج از قوه قضائیه است.

  رئیس قوه قضائیه ادامه داد:  پیش از این هم میتوانستیم این جلسه را برگزار و از یک آرزو و آرمان برای تدوین ساز و کار مشارکت سازمانهای مردمی با قوه قضائیه صحبت کنیم اما امروز این سند و ساز و کار پیش روی ما قرار دارد و می خواهیم کلید اجرای آنرا بزنیم.

  آیتالله رئیسی بر همین اساس به همه بخشهای قوه قضائیه و روسای سازمانها و معاونین دستور داد بر اساس این دستورالعمل ارتباط خود با سازمانهای مردمنهاد را تعریف کرده و این حس همکاری را به همه بخشهای قضائی حتی در دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروههایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش میکنند، ضابطهمند و نهادینه شوند.

 رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسات فصلی مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاههای مختلف برای مقابله با آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب فرمودند به بروید سراغ مردم بروید، دیدیم نیروی عظیمی با احساس مسئولیت آماده کمک برای حل مسائلی است که با روال اداری نمیتوان آنها را حل کرد.

 آیتالله رئیسی افزود: رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران هستند و باید به هر حال این آسیبها حل شود. به نظرم آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و موضوعاتی که برای همه ما رنجآور است، با به میدان آمدن مردم نهادها حل شده یا به حداقل ممکن میرسد.

  رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خوشبختانه با تدوین سند تعامل سازمانهای مردمی با قوه قضائیه حلقه وصل این دو مجموعه طراحی شده، تصریح کرد: این ساز و کار خوبی که طراحی شده باید اجرایی شود تا ضعفها و قوتهای آن مشخص شود و اگر لازم شد میتوانیم با تکمیل آن یا تدوین اسناد دیگر همچون نظام نامه اجتماعی گامهای بعدی را برداریم.

 گفتنی است دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد استفاده از ظرفیت مغفول مانده همه گروهها و نهادهای مردمی تدوین شده و اهداف آن تقویت رویکرد مشارکت مردمی و افزایش تعامل سازمان های مردم نهاد با قوه قضائیه، تسهیل عملکرد نهادهای مردمی در موضوعات مختلف، ارتقاء توانمندی و تقویت ظرفیت نهادهای مردمی و بهرهمندی از ظرفیت این نهادها در راستای تحقق اهداف و ماموریتهای دستگاه قضائی عنوان شده است.

 


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/02/01 شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.