جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : وزیر دادگستری: برخی‌ها در فساد بزرگنمایی می‌کنند print
تاریخ نشر : 1398/04/05

 

 وزیر دادگستری: متاسفانه مسئولان گاهی در رابطه با فساد بیش از واقعیت موضوع را بزرگ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید علیرضا آوایی در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره تعامل سه قوه افزود: خوشبختانه سه قوه مصمم و مصر بر تعامل در زمینه‌های مختلف به خصوص مبارزه با فساد هستند.

آوایی بیان داشت:: دولت، مجلس و دستگاه قضایی نگاه یکسان دارند که در بحث فساد باید برخورد جدی با گلوگاه‌ها انجام و پیشگیری از بروز تخلفات در اولویت باشد.

وزیر دادگستری ضمن اشاره به این جمله که نقش شفافیت در مقابله با فساد بسیار پر رنگ و حائز اهمیت است، افزود: این مقوله از مسائل مهمی است که در سایر کشور‌ها برای جلوگیری از فساد تجربه و دستاورد‌های خوبی داشته است. شفافیت قوانین، اموال و حساب‌های بانکی تاثیر چشمگیری در مبارزه با فساد خواهد داشت.

آوایی گفت: لوایحی مانند «شفافیت»، «تعارض منافع» و «اصلاح نظام اداری» که یا تصویب شده اند یا در مسیر تصویب قرار دارند به نوعی مکمل قوانین و اقدامات قبلی مبارزه با فساد در کشور است.

وی افزود: تاکنون قوانین مختلفی در زمینه ارتشاء، اختلاس و ... در کشور تصویب و به مرحله اجرا در آمده است.

وزیر دادگستری اظهارداشت: افراد زیادی در این سال‌ها دستگیر، محکوم و مجازات شدند که نشان می‌دهد کشور در بحث مبارزه با مفاسد ابزار قانونی در اختیار داشته است.

وی اضافه کرد: پرونده‌های موجود در دادسرا‌های امور اقتصادی و مراجع مختلف قضایی، نشان از وجود عزم و اراده برای مبارزه بافساد دارد.

آوایی گفت: دستگاه قضا تمام تلاش خود را معطوف به ریشه ها، گلوگاه‌ها و مقوله بسیار مهم پیشگیری کرده تا به هیچ وجه فساد در جامعه اتفاق نیفتد و کم شود.

وی افزود: فساد آثار روانی منفی در جامعه ایجاد می‌کند و ضربه روحی شدیدی به مردم می‌زند حتی اگر سنگین‌ترین مجازات‌ها اتفاق بیفتد.

وزیر دادگستری گفت: لوایح در حال تصویب به جلوگیری از سوء اقدامات کمک خواهد کرد.

 


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/31 جمعه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.