جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : حضور متهمان زن با چادر در دادگاه ممنوع نیست print
تاریخ نشر : 1398/04/05

 

 سخنگوی قوه‌قضائیه درباره دستور اخیر حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی مبنی بر پوشش متهمان زن در دادگاه‌ها و محاکم قضایی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح سامانه ورود الکترونیک وکلا و کارشناسان به مراجع قضایی در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران درباره دستور اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر استفاده نکردن از پوشش چادر برای زنان در دادگاه‌ها و محاکم قضایی اظهار کرد: بحث سر ممنوعیت نیست بلکه نظر بر این است زنانی که به مراجع قضایی اعزام می‌شوند چه از منازل، چه از بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی و چه از زندان‌ها، با رعایت موازین شرعی و همان پوششی حضور یابند که در سایر ایام در جامعه تردد می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: یعنی اگر خانمی سر و کارش به مرجع قضایی افتاده و در بیرون همیشه پوشش چادر دارد، زمانی که به مرجع قضایی می‌آید باید با همان پوشش که در طول هفته و ایام سال از آن استفاده می‌کرده است، در مراجع قضایی حضور یابد اما خانمی که پوشش چادر ندارد، الزام به پوشش چادر برای او نیست.

وی گفت: البته این افراد موازین شرعی را باید مراعات کنند اما برای این قبیل از افراد با پوشش متعارفی که بدون چادر باشد امکان حضور در مراجع قضایی فراهم می‌شود.

 


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/31 جمعه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.