جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : لایحه جامع وکالت در کمیته تخصصی کمیسیون قضایی در حال بررسی است print
تاریخ نشر : 1395/05/17

الهیار ملکشاهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا این لایحه را از لوایح بسیار مهم دانست و افزود: این لایحه هم از طریق دولت و هم از سوی قوه قضاییه به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
وی ادامه داد: نمایندگان نیز طرحی را در این راستا تهیه کرده اند که هر سه این لوایح و طرح ها را به کمیته ای در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع داده ایم تا به صورت تخصصی رسیدگی شوند.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما در مجلس نهم قانون آیین دادرسی را تصویب کردیم که در این قانون، حقوقی را برای وکلا ایجاد و دست آن ها را باز کردیم. برای مثال بر اساس این قانون باید از ابتدا فردی که متهم می شود دارای وکیل باشد ولی سازوکار این که چه طور باید وکلا حضور داشته باشند در این قانون مشخص نشده است یا این که حق الوکاله آنان به چه صورتی باشد، ذکر نشده است. از این رو ما تلاش داریم این موارد را در لایحه جامع وکالت تعیین تکلیف کنیم.
ملکشاهی با اشاره به این که لایحه جامع وکالت 150 ماده دارد، اضافه کرد: کمیته تخصصی کمیسیون حقوقی و قضایی هم اکنون در حال بررسی این موضوع است و ما امیدواریم که این لایحه در این مجلس نهایی شود.
وی با بیان این که بررسی لایحه جامع وکالت از مجلس نهم در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مجلس نهم به اندازه 30 درصد مصوبات مجلس مربوط به این کمیسیون بوده است.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/31 جمعه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.