جستجوی پیشرفته
سازمان امور مالیاتی: مهریه معاف از مالیات است
جزییات خبر
عنوان : کاهش 29 درصدی پرونده های دادگاه های نظامی print
تاریخ نشر : 1394/04/21

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان قضایی نیرو های مسلح، مصطفی پورمحمدی در همایش مسوولان قضایی، اظهارداشت: این کاهش مربوط به سال 1393 نسبت به سال 1390 است.
وی در تشریح فعالیت های قوه قضاییه، یکی از دستاوردهای سازمان قضایی نیروهای مسلح را کاهش موجودی پرونده ها برشمرد و افزود: اولین سال برنامه راهبردی قوه قضاییه از دستاوردهای اجرای برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینه منطقی ساختن زمان دادرسی بوده است.
وی ادامه داد: اطاله دادرسی یکی از موارد نارضایتی مردم است و طولانی شدن زمان دادرسی به خصوص در پرونده های مهم و حساس، تأثیرات غیرقابل جبرانی را برجای می گذارد.
پورمحمدی تصریح کرد: یکی از عوارض اصلی اطاله‏ فرآیند دادرسی، وقفه میان ارتکاب جرم و مجازات بوده است که نه تنها نقش ارعابی کیفرها را از میان می‏برد که خود، مشوّق بزهکاری به شمار می آید.
وزیر دادگستری افزود: در دادسراها و دادگاه های نظامی با تمهیدات اندیشیده شده تا حدود زیادی روند رسیدگی ها در سطح استاندارد زمانی مورد انتظار قرار دارد ولی تا رسیدن به سطحی مطلوب، هنوز کار لازم است.
پورمحمدی ادامه داد: اجرای طرح «کاهش پرونده های مانده از قبل» از مهم ترین برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت کاهش زمان رسیدگی ها بوده است.
وی اضافه کرد: براساس این طرح، سازمان های قضایی نیروهای مسلح در سراسر کشور مکلف شده اند با برنامه ریزی مناسب، اولویت کاری خود را بر رسیدگی به پرونده های قدیمی و پرونده هایی که از آغاز تشکیل آنان حداقل دو سال می گذرد، قرار دهند.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/02/01 شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.