جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
جزییات خبر
عنوان : تصمیم کانون وکلای مرکز برای اخذ «هزینه آموزش» تا سقف ۵ میلیون تومان از کارآموزان جدید print
تاریخ نشر : 1401/08/25

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه خود مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن هزینه‌ای تحت عنوان «هزینه آموزش» از کارآموزان قبولی آزمون وکالت ۱۴۰۰ اخذ خواهد شد.

فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون مرکز، با اعلام این خبر سقف رقم تعیین شده برای ثبت‌نام کارآموزان جدید را ۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت که این مبلغ صرف برگزاری کلاس‌های آموزشی برای قبول‌شدگان آزمون خواهد شد.

این وکیل دادگستری در گفت‌وگویی با اختبار درباره جزییات مصوبه روز گذشته هیات مدیره گفت: عدد ۵ میلیون تومان سقف هزینه است و رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست. در واقع در مصوبه روز سه‌شنبه هیات مدیره به نماینده این کانون در شورای اجرایی اسکودا این اختیار داده شد تا در جلسه فردا (۲۶ آبان) شورا درخصوص هزینه‌های کارآموزی تا سقف ۵ میلیون تومان با سایر کانون‌ها هماهنگ شود.

به گفته فرحناکیان قرار است فردا نمایندگان تمام کانون‌ها در جلسه شورای اجرایی اسکودا درباره بحث هزینه‌های آموزش کارآموزان تصمیم‌گیری کنند.

این عضو هیات مدیره کانون مرکز با تاکید بر اینکه هزینه مقرر برای ثبت‌نام کارآموزان ۱۴۰۰ به هیچ‌وجه جنبه درآمدزایی برای کانون‌ها ندارد افزود: طبق آیین‌نامه جدید لایحه استقلال حداقل ۵۰ ساعت آموزش برای کارآموزان پیش‌بینی شده است. حدود ۲۳۰۰ نفر در آزمون وکالت ۱۴۰۰ قبول شده‌اند و کانون‌ بودجه کافی برای آموزش رایگان به این تعداد کارآموز را ندارد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان با برگزاری آنلاین کلاس‌های آموزشی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد گفت: ما برای آموزش کارآموزان برنامه‌های متعددی داریم و برگزاری دوره‌های آنلاین نتیجه مطلوب را در آموزش نخواهد داشت. در عین‌حال اعضای هیات‌مدیره کانون‌ها خود را حافظ حقوق کارآموزان می‌دانند و برای ما تصمیم‌گیری در این مورد سخت بود. با این وجود تمام تلاش‌ها برای کاهش این رقم انجام می‌شود.


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/09 پنج شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.