جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
عنوان : جرائم بی‌عفتی در مکان‌های عمومی print
تاریخ نشر : 1401/06/22

 جریحه‌دار کردن عموم جامعه با هر هدفی، مجازات و محکومیت برای مسببان را به همراه دارد. جرائم‌ گوناگونی در انظار عمومی انجام می‌شود که مورد توجه مردم است و باعث ترس و ناراحتی آن‌ها می‌شود. همچنین ممکن است برخی از تخطی‌های اجتماعی باعث سلب امنیت افراد جامعه شده و زندگی را برای آن‌ها دچار مشکل کند.

به موجب ماده ۶۳۸ بخش جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی قانون مجازات اسلامی، عنوان شده که هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر، عفت عمومی را جریحه‌دار و تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

ممکن است در برخی مواقع کسی مرکز فساد و فحشا دایر یا اداره کند و همچنین مردم را به انجام کار‌های مجرمانه تشویق یا موجبات آن را فراهم کند، که در این صورت قانون مجازات اسلامی جریمه سنگین ۱۰ سال حبس را برای عوامل آن در نظر گرفته است.

استفاده نوین از امکانات در دسترس باعث شده که برخی‌ها بدون داشتن دانش مربوطه دچار عملی شوند که جریجه‌دارشدن عموم جامعه را به همراه داشته باشد، برای مثال بعضی از نقش و نگار‌های تی‌شرت‌های تولیدی با هدف‌های خاص تولید می‌شود که ممکن است مصرف کننده اطلاع خاصی از پشت پرده آن نداشته باشد، اما اکثریت عموم جامعه متوجه آن خواهند شد.

اگر کسی نوشته، طرح، گراور، نقاشی، مطبوعات، اعلانات، علائم و بطور کلی هر چیزی که عفت و اخلاق عمومی را آزرده خاطر کند یا با هدف تجارت و توزیع، اعمال فوق را در معرض نمایش و انظار عمومی قرار دهد، محکوم به حبس، جزای نقدی و شلاق خواهد شد.

 


نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/09 پنج شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.