جستجوی پیشرفته
دستورالعمل انسداد و رفع انسداد وجوه حساب بانکی و چک برگشتی
عنوان : پیگیری پرونده در دادسرا چگونه است؟ print
تاریخ نشر : 1399/10/15

 

بررسی و پیگیری پرونده در دادسرا نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دادسرا یکی از نهاد‌های حقوقی است که در پرونده‌هایی که شکایات کیفری دارند صلاحیت دارد اگر کسی قصد شکایت کیفری داشته باشد باید ابتدا به دادسرا مراجعه کند و وظیفه دادسرا هم کشف جرم و پیدا کردن مجرم است.

اما پیگیری پرونده در دادسرا نیازمند طی کردن مراحل مخصوص به خود است که اولین راه برای پیگیری پرونده در دادسرا ابلاغیه است و ابلاغیه اطلاعی است که دادگاه به طرفین دعوا می‌دهد.

در ابلاغیه به طرفین دعوا آخرین وضعیت پرونده گفته می‌شود در گذشته این ابلاغیه به صورت فیزیکی از طریق مامور ابلاغ برای هر یک از طرفین ارسال می‌شد، اما با گذشت زمان برای راحتی مردم سامانه تحت عنوان سامانه ثنا ایجاد شد تا از طریق آن فرد از آخرین وضعیت پرونده خود که در دادسرا آگاه شود.

البته راه دیگری هم برای پیگیری پرونده در دادسرا وجود دارد که آن ارسال پیامک به سامانه مخصوص است تا افرادی که پرونده‌شان در سیستم مدیریت قضایی  ثبت شده از طریق ارسال پیامک به این سامانه از وضعیت پرونده خود شعبه رسیدگی کننده آگاه شوند.



نام :
متن :
Skip Navigation Links
بازدید کنندگان امروز : 388
بازدید کنندگان دیروز : 626
کل بازدید کنندگان : 44587
 
1403/01/09 پنج شنبه
آب و هوا  
 
اوقات شرعی  

 

 

با سلام.
لطفا جهت هرگونه سوال ، بر روی آیکون "ارتباط با اپراتور" کلیک نموده و یا در صورت نیاز به "مشاوره" بر روی آیکون مشاوره کلیک فرمایید.